A Viking Marketing

Van, akinek tetszeni fog ez a könyv, és van, akinek nem. Bár nem mondanám alapműnek, örülök, hogy elolvastam.

A könyv felépítése

Kettő nagyobb részből áll, első a marketingről, második pedig a cégkultúráról szól.

Nagyon sok pontra van bontva, így egy-egy fejezet általában csak 1-2 oldalas. Ez maga után vonja, hogy sok ötlet és meglátás van benne, ugyanakkor semelyik sincs részletesen kifejtve.

Marketing és cégkultúra – mi újat tanulhatsz?

Ha Ramit Sethi, Seth Godin, Jay Abraham, vagy hasonló nevek jutnak először eszedbe a marketing kapcsán, akkor ez a könyv nem sok újat fog e téren mondani Neked. Igaz, azt kicsit másképp.

Cégkultúra terén a skandináv társadalmakat veszi alapul, ahol az emberek egyenlőek. Hasznos dolgok vannak benne, de itt is inkább sok-sok ötlet, mint konkrét leírások és megvalósítási stratégiák.

Béla szubjektív

Annak ellenére, hogy a könyv a marketingről és a cégkultúráról szól, sokat megtudhatsz a vikingekről is. Nekem például az maradt meg a legjobban a könyvtől, hogy a viking társadalomban a nők kb. egyenrangúak voltak a férfiakkal és elválhattak a férjüktől, ha az nem volt elég férfias – vagy épp rossz volt az ágyban.

Úgy maradt meg bennem ez a könyv, mint ami sok okosságot ír le – amiknek többségét már más-más könyvekben olvastam.

Kinek ajánlom

Főleg annak ajánlom, aki már több marketing témájú tartalmat fogyasztott, és egy könnyedebb, “pihentetőbb” anyagra vágyik, ami összefoghat több egyéb könyvet, ugyanakkor adhat új, friss nézőpontokat és gondolatokat.

Ha részletes leírásokat, kidolgozott akcióterveket akarsz olvasni, akkor viszont ez jelenleg nem a Te könyved.

 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük